BARONA IT INGÅR SAMARBETE MED FUJITSU SWEDEN AB PRESSRELEASE

 

Press_barona_fujitsu_jelpster

Barona IT har ingått samarbete med Fujitsu Sweden AB. Barona hjälper företag och organisationer med kompetensförsörjning, HR och partnerskapsbaserade lösningar. Barona skräddarsyr moderna upplägg baserade på egenutvecklade digitala plattformar och ny teknik för att matcha kundernas behov. Barona IT ingår i Barona Group - en samling av företag verksamma i flera branscher vars mål är att föra samhället och ekonomin mot en ljusare framtid. I Sverige fokuserar Barona på IT, HR, Försäljning, Kundtjänst samt Industri och Logistik. Barona har affärsverksamhet i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Estland, Ryssland, Polen, Spanien och Belgien. Vi hade 2016 en omsättning på 270 MEUR. Vår verksamhet inom IT består av två fokusområden – att skapa den bästa kundupplevelsen av tekniskt stöd för slutkunder, samt att hjälpa våra kunder att hitta de bästa IT resurserna för sina projekt och sitt utvecklingsarbete. I år sysselsätter Barona IT 800 specialister i norden.

Fujitsu är ett ledande företag inom information- och kommunikationsteknik som erbjuder en komplett portfölj av produkter, lösningar och tjänster.

Fujitsu ger företag och organisationer möjlighet att skapa en robust IT-infrastruktur och öppna för digital innovation som skapar konkurrensfördelar i en tid präglad av digital transformation.

 

fujitsu_barona_jelpster_avtal.jpg

 

Fujitsu har som målsättning att utveckla och stärka sin tekniska driftsupport över hela Sverige, genom att använda sig av en tredje part för tillhandahållandet av personal vid behov, för underhåll av hårdvara, reparationer, byten av teknisk utrustning samt installering av nya enheter.

Fujitsus kunder erbjuds en garanterad och hög servicenivå och leveranstiden är mellan 4 timmar upp till nästa arbetsdag.

– Vi på Barona har förutsett detta behov på marknaden och tagit fram ett verktyg i form av en mjukvara. Vi kallar det för Jelpster.
Jelpster är en digital applikation som utnyttjar kraften av internetuppkoppling för att mobilisera arbetskraft, hantera ärenden och sköta omfattande återrapportering, snabbare och enklare än någonsin tidigare. När världen blir mer digital och alla bär en smartphone, kan fältpersonal nås via Jelpster som fungerar som en kanal så att rätt person befinner sig på rätt plats med rätt utrustning i rätt tid!

Mjukvaran har integrerats med Fujitsus egna system och används av en rikstäckande arbetskrafts-pool som Barona rekryterat specifikt för uppdraget men där personalen får sin utbildning av Fujitsu. Detta samarbete visar på hur två företag jobbar tillsammans för att uppnå en högre servicenivå, effektivitet och lönsamhet genom att fördela ansvaret baserat på sina respektive styrkor. Denna omställning innebär ingen skillnad för Fujitsus slutkunder gällande kontaktvägar eller process. 

–  På Barona tror vi starkt på detta samarbete. Det här upplägget är skräddarsytt för att förse företag med den volym av arbetskraft de har behov av under olika perioder. Med vår kunskap och erfarenhet inom kompetensförsörjning, digital utveckling och effektiva affärsmodeller ser vi till att alltid ha rätt bemanning, rätt verktyg och nå såväl kundernas som konsulters och kandidaters förväntningar. Vi tror att detta samarbete kommer gå i bräschen för framtidens arbetsliv inom flera branscher och är otroligt stolta att Fujitsu lagt sitt förtroende hos oss.

Mer information:

Johanna Mix, VD Barona Sverige                  Henrik Rantala, VP Barona IT
Tel +46 (0)8 525 205 09                                Tel: +46 72 078 84 39
johanna.mix@barona.se henrik.rantala@barona.se

barona.se barona.se/it baronagroup.com

Magnus Engdahl, Head of TMS Fujitsu
Tel: +46 70 458 8563
magnus.engdahl@se.fujitsu.com

fujitsu.com/se/


 
jelpster_kontakta_oss_barona.jpg

Topics: ITFuture of workFramtidens arbetsliv